Direktlänk till inlägg 12 januari 2016
Igång fick jag käka grus igen, andra dagen i rad.. I förrgår var det kitana jag åkte av. Igår var det sladden som stod för vurpan.. Hur många lyckas trilla av sladden inne i ridhuset?!? Ett tips är att inte sitta och snapa samtidigt som man sitter på sladden bakom en fyrhjuling. Vickan körde och stanna plötsligt, utan att jag var med på de. Det hela slutade med att åkte av och fick grus i hela munnen.. Bra jobbat Emelie!
Efter styrelsemötet och allt fix i ridhuset hade mamma gjort iordning Blizzie så att jag skulle hinna rida henne. Började med att flytta undan henne för skänkeln i både skritt och trav. Fortsatte med att göra öppnor och slutor. Ville försöka samla henne mer i öppnorna och få henne att jobba på mer framåt i slutorna. Det går bättre och bättre tycker jag, dock är det en bit kvar innan hon bli eftergiven och genomskålad i innersidan. Galoppen kändes bra igår, Jon lyssnade och var kvick i benen. De enkla bytena var inga problem. Tänkte avsluta passet med att rida igenom LA:P1 vilket gick bra fram tills första enkla byter kom. Blizzie blev plötsligt väldigt stressad och lyssnade inte alls. Hon fattade inte rätt galopp och studsade mest. Rättade henne och fortsatte programmet. Jobbade henne sen lite på en liten volt i vänster varv eftersom det var den galoppen hon inte tog. Galopperade på volten och gjorde övergångar. Galopp -> skritt -> galopp, osv. Hon lugnade sig och fixade det bra i slutet.
Dagens ridpass får bli på Gärdet i snön med fokus på enkla byten på rakt spår för att få henne lyhörd på vilken galopp hon ska fatta.
Idag har jag även Helios, han ska nog också få jobba på Gärdet en stund. Fokus ska ligga på att få han att få rakt fram på två spår och få honom eftergiven. Hinner jag ska Haley ridas i ridhuset. Hon är antagligen väldigt pigg efter att ha vilat i en vecka..
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | |||||||
4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 |
|||
11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | |||
18 | 19 |
20 |
21 | 22 | 23 | 24 | |||
25 |
26 |
27 | 28 | 29 |
30 | 31 | |||
|