Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg under september 2015

Av Emelie - 29 september 2015 21:00

självklart lyckas jag publicera innan jag är klar..
Kom hem lite senare än tänkt. Jag slutade halv tolv och stannade kvar i skolan och för att äta. Gjorde även lite psykologi som skulle lämnas in då läraren var sjuk. Det passade så perfekt att ta två bussen hem men stannade istället kvar i stan och tog en fika/mat med Wilma och Caroline.

Väl hemma ca fem gick jag ut i stallet och fixade lite. Kitana har tyvärr lyckats fastna i utfodringshuset och skrapat sig så henne fick jag göra rent såren på och linda ena bakbenet. Fick även hjälp idag av Ellas lillasyster Tuva, vilket alltid uppskattas av mig! Vi fixade mathinkar, hö och vatten till mina hästar. Hon fick även skritta ut en sväng på Blizzie så att hon fick röra på sig inför morgondagens träning.
Just mathinkar har jag inte grejat med så mycket förens jag fick Lennart. Förut fick mina hästar bara havre men nu får de alla olika, de får det som passar dem bra just nu. Kitana får tillexempel muscel up då hon behöver bygga på sig mer och bli rundare över rumpan och rygg. Hon har nyss bytt till detta foder så jag hoppas att det kommer fungera!

Imorgon går jag bara två timmar i skolan, vilket jag jag varje onsdag. Så på morgonen utnyttjar jag tiden och passar på att åka till Nora och träna för Eva Danielsson med Blizzie. Det var ett tag sen jag var där nu så det ska bli jättekul! Efter skolan har jag även skolträning för Sofie Andersson, då får Riviera följa med och hoppa lite. Båda tjejerna ska nästa helg till Borås på änglahoppet :D
Nu ska jag äta något och mysa lite med Theo innan kudden väntar.

Av Emelie - 29 september 2015 20:44

Tror inte det är meningen att jag ska börja blogga igen, kommer inte in på bloggplatsens hemsida. Har glömt lösenordet och när jag trycker på "glömt lösenord" och skrivit in mina uppgifter, kommer inget mejl..
Det är en himla tur att jag sparat lösenordet på telefonen så att jag loggas in atomatiskt här!

Av Emelie - 29 september 2015 10:12

godmorgon på er!
Har precis slutat min andra spanskalektion för idag. Har matte om en liten stund och sen slutar jag då min lärare är sjuk. Vet inte än när jag är hemma men har lite plugg att fixa innan dagen är slut.
Hörs senare :)

Av Emelie - 28 september 2015 22:18

Hej på er!
Det var ett tag sen nu.. Har försökt flera gånger att publicera inlägg efter inlägg men det har inte fungerat.. Nu kommer jag inte ens in på form.me
Vilket betyder att jag är tillbaka här! :)
Håll utkik efter nya inlägg, jag ska bättra mig :D

Skapa flashcards