Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg under maj 2015

Av Emelie - 2 maj 2015 15:19

Idag tog jag sovmorgon, till 9 och gick ut i stallet vid 10. Mockade mina boxar, fyllde hö, vatten och mathinkar. Gjorde även iordning hö och mathinkar till imorgon, dock bara till Kitana. Städade även ur bilen och sadelskåpet på transporten. Eftersom jag hade tid över så flyttade jag några krokar till tränsen så det skulle bli smidigare att veta vems träns som är vems :)
Vid halv två rullade bilen mor Uddevalla. Vi ska hämta hem suprise, Rivieras bebis som nu är tre år. Hon har varit utlånad som sällskap. Vi åker med henne till Horred där vi sover inatt. Imorgon åker vi till Ullared en sväng innan suprise och en till unghäst ska lastas för hemfärd.

Det blev en bra kväll igår trots regn. Minst 600 personer var i ishallen i fellingsbro. Elisa's spelar bara bättre och bättre för varje gång och de är alltid lika trevliga. Nu längtar jag lite smått till midsommar på jacobsloge :D

Av Emelie - 1 maj 2015 22:14

Idag har jag varit och tävlat i Rudskogen med Lennart och Riviera.
Lennart gjorde son första start på 43 veckor. Det senaste halvåret har han ju varit utlånad och bara gått dressyr. Jag hade hoppat honom endast två gånger in starten idag. Men de två gångerna har känts väldigt bra!
Lennart kändes väldigt fin idag, i allt han gjorde. Mjuk och följsam. Den lilla saken jag kan klaga på är att han under ett tillfälle i banan blev lite stark, men det är ju bara en skitsak egentligen.
Vi startade en LC, gick ut som sista start och vann klassen, med två sekunder till godo. Lillprinsen har nog aldrig varit finare!

Foto: Annie Joneus

Riviera var tokladdad. Hon hade hela tiden bråttom framåt med när jag la om skenkeln hände inget.. Suck...
Eftersom det bara var LC+ idag så lekte vi runt banan. Tyvärr föll sisa bommen då vi låg väldigt fel. Först alldeles för stort så jag la in ett extra och hon gjorde allt för att komma över men tyvärr åkte bommen ner..
Jag är ändå nöjd med tanke på förra tävlingen då jag åkte av och vi vägrade ut oss...
Nu ska jag hem och träna på min sits över hinder.....;)
Foto: Annie Joneus

Just nu sitter jag i ishallen i Fellingsbro. Här dansas det för fullt till favoriterna, Elisa's. Jag tar det lite lungt med dansen idag då det är väldigt stumt golv :)

Ovido - Quiz & Flashcards