Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 26 december 2015

Av Emelie - 26 december 2015 17:52

Heej på er!

Plötsligt kände jag att jag ville skriva ett inlägg här. Det var ett tag sen jag skrev något här, den 11e november.. Jag har haft en ganska trög period med både hästarna och skolan. många gånger under denna tid som jag har vaknat på morgonen och velat somna om igen och hoppats på att vakna upp mycket gladare. Men NU tar jag nya tag! 

Under tiden som jag inte bloggat, har jag inte gjort så mycket mer än jag brukar, snarare mindre.. Hästarna har vilat lite till och från.. Jag har varit mycket i kyrkan då jag känner att jag kan hämta kraft och energi där. Jag har även hämtat kraft genom postitiva samtal på skolan med en omtyckt person. Annars har det inte hänt så mycket, theo växer och blir bara större och mörkare i färgen. 

 

Jag började mitt julfirande redan i måndags hos min morbror som bor ca 2,5 timmar bort. Det var så roloigt att få träffa mina kusiner där, det blir ju inte så ofta. Jag, mamma och mormor sov kvar till tisdagen då vi åkte hem igen och jag åkte hem till pappa. På onsdagen firade vi jul hemma hos pappa tillsammans med familjen. Under Julafton var jag hos farmor nästan hela dagen då hon fyller år. Vi började med frukost där och åt sen lunch medans vi kollade på kalle anka. På kvällen fick Theo följa med till kyrkan på sin första midnattsmässa, dock var han inte med inne i kyrkan under mässan eftersom jag sjöng, vilket inte gick så bra då jag har väldigt förkyld. Trots förkylningen fick jag beröm ändå. 

Jag har under jul fått många fina julklapper, bland annat en högtalare, ljuslykta och supersköna stumpor. Theo fick också en julklapp som passar perfekt till hans halsband!

     

Igår kom Towa och Hanna till mig, och idag kom även Ida, så nu är min stuga nästan full några nätter. Jag ska absolut inte klaga eftersom jag nu slipper att sova hemma själv när mamma jobbar natt. 

Kanske skriver något här imorgon, vem vet? Håll koll   

Ovido - Quiz & Flashcards