Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 5 januari 2015

Lotta kurs dag 2

Av Emelie - 5 januari 2015 19:58

Idag har Blizzie varit en ängel, stundtals iallafall..
Lastade ur en ovanligt lugn häst, det var lätt att göra iordning henne idag utan att hon gick runt. När jag red fram själv började hon att gå emot skänkeln framåt, men det gick att flytta henne.
Hon var fin och avslappnad i trav och galopp, så som igår.
När vi började träningen var hon fin i traven, flyttade fint åt båda håll.
När vi började gallopera blev hon studsig och sur, hon sparkade mot en annan häst, då insåg jag att hon hade en "sur" dag eftersom hon inte gjort så på länge.
När vi började hoppa var hon sååå fin!! En väldigt lugn och samarbetsvillig dam.

Vi travade över bommar och travhoppade till en början vilket gick bra. Fortsatte med små hinder med bom bakom, och Blizzie var fortfarande lika lugn. Sista banan vi gjorde var hon super, det var inga alls problem att hoppa ett hinder och bryta av till trav, för att sedan trava bommar. Jag är så otroligt nöjd med Blizzie denna helg!

Nu ska jag träna på att ha en kortare tygel och mer markarbete.
Lägga upp en plan för 2015 med mål och tävlingar, mm
Jag är så glad att jag har möjligheten att träna för en tränare som Lotta, hon är så himla duktig och har lärt mig massor.
Tack mamma för att du kör och betalar, du är bäst!

Film kommer antagligen, förhoppningsvis ikväll ??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Ovido - Quiz & Flashcards