Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 11 juni 2016

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt.

Idag blir en lugn dag, har ingenting planerat.


Kod för att importera min blogg till Nouw: 5372948324

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning..
I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. Förklassen gick sådär men det var godkända procent. Lagklassen kändes väldigt bra, bättre än vad det gjort innan. Vi red ihop 68,4% i msvc:2 och tog en 3:e plats. Även laget slutade på en 3:e plats i omgången.

På nationaldagen åkte jag hemifrån runt 7 med lakrits där bak i kärran. Kl 9 startade jag LC:1 i Grums och red ihop 74% och tog segern i klassen. Direkt när jag startat åkte jag till Karlstad för att coacha ponnytjejerna som skulle hoppa sin div 3 final. Jag var både coach och hejarklacksledare.. Alla fem tjejer var felfria i grundomgången och i omhoppningen slutade de på 0 fel och hade snabbast tid, vilket ledde till en vinst i omgången. De tog inte bara segern i omgången, utan i totalen också. Jag är så stolt över de duktiga tjejerna! Stort grattis!

Jag lånade ut Blizzie till Ella. De tog en individuell seger!

Direkt från Karlstad åkte jag sen till Grums för att rida min final i div 3 hästdressyr. Jag startade sist av alla i klassen. Något som ofta ger lite mer press. Jag och lakrits red ihop 69% vilket gjorde att vi blev 3:a individuellt. Laget tog segern både i omgången och i totalen. Alkvetterns Ryttarsällskap tog verkligen en storseger i div 3! :D

Jag hade bästa Susanne på plats som coachade mig.

Över till min lilla hjärnskakning...
På ärevarvet för totalen av div 3, bytte jag och Wilma häst då hennes häst var lite busig. I slutet av ärevarvet hoppade hästen upp i luften tre gånger och nockade mig i huvudet. Jag tappade tygeln och klämde mig fast så hårt att mina stövlar sprack på två ställen men jag höll mig kvar. Efteråt hade jag lite huvudvärk som blev värre och värre dagen efter. Två dagar efter åkte jag till akuten och hade en lätt hjärnskakning.. Nu är det bara att vila och inte rida på några dagar.

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards