Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 26 maj 2016

Av Emelie - 26 maj 2016 23:18

Inte ofta som det händer men jag måste bli lite bättre på att släppa hästarna någon dag i veckan och fokusera på lite andra saker. Idag tog jag en sådan dag. Efter skolan var jag nere på stan med pappa och köpte sandaler, bikini, byxor och en klänning inför semestern. Jag åker till Grekland tillsammans med pappas familj den 25e juni och är borta en vecka :D
När jag kom hem, slängde jag i en tvätt i maskinen, jag ligger efter och måste skärpa till mig.. Sen rensade jag lite ogräs vid min stuga så att det ska se lite fint ut.

[Bild]

Imorgon får jag lite sovmorgon innan min första körlektion på körskolan. Sen har jag 10 minuter mellan körlektionen och ett möte med ABC-gruppen. Lite lungt över lunchen och sen börjar skolan, har bara en lektion.. Hörs imorgon :)

Av Emelie - 26 maj 2016 12:13

Igår i skolan hade jag bara en lektion, vi har knappt något kvar men ska ändå vara i skolan... Efter skolan hämtade min kusin Sandra mig då jag skulle övningsköra. Det gick bättre än jag trodde!
Senare var jag på hoppträning med Shelby för Sofie. Shelby kändes helt okej men jag måste bli bättre på att rida i och hålla ihop..
Jag avslutade dagen med ett pass på Helios för Susanne. Helios blir lätt lite stark och jag hänger då tillbaka. Istället för att bara mjukna lite i handen, släpper jag kontakten och blir glapp i handen. Jag måste bli snabbare i det jag gör och använda mindre hjälper. Stryker ett sträck över gårdagens pass och tar nya tag nästa gång!

Idag har jag nationellt prov i Matte. Jag har haft de två första timmarna och har två kvar. Efter provet slutar jag och då ska jag vänta på pappa en stund. Vi ska till stan och handla lire inför semestern vi ska på. :)

Ovido - Quiz & Flashcards