Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 13 mars 2016

Av Emelie - 13 mars 2016 07:40

Nu är första starten gjord och jag är väldigt nöjd. Suprice skötte sig riktigt bra på framridningen, kanske att jag önskade lite mer stöd i handen men det kommer med tiden. Inne på banan blev hon lite spänd och tyckte att domaren och dressyrstaketet var lite läskigt. Istället för att bli dum, blev hon segare och "krullade" ihop halsen lite för mycket. Vi red en väl godkänd ritt på 65,5% vilket jag tycker är fina poäng för en 4-åring som gör debut på lokal tävling!

När jag kom hem var det bara att byta kläder och äta innan banan skulle byggas till styrelsens klubbhoppning. En väldigt väldigt pigg Haley fick lufta dig lite vilket jag tror att hon uppskattade.. Hon har så otroligt mycket energi att hon mest hoppar runt på två ben till en början. Men efter några varv i galopp skötte hon sig fint! Hoppa kan hon också! :)

Jag hann även med att hoppträna med Lotus. Han hoppade fint men var ganska tjafsig i munnen och stark.. Nya tag nästa gång!

Kvällen spenderades med Moa och Ella framför Mello.
Idag har jag förmiddagen planerad, åker med Sophia in till Karlskoga och är hästskötare åt Susanne som ska tävla lite senare!

Skapa flashcards