Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 7 februari 2016

Av Emelie - 7 februari 2016 22:09

Just nu kämpar jag med att hålla ögonen öppna, så sjukt trött efter en intensiv dag som avslutades på ett perfekt sätt med ett samtal och ett fint sms från två speciella personer. Just nu känner jag mig så lycklig. Har så fina människor omkring mig!
Imorgon kommer massor med filmer från bland annat p&j med lotus, träningarna med Blizzie, och vem vet, kanske en snutt från dagens sång. Hörs imorgon, godnatt på er!

Av Emelie - 7 februari 2016 14:00

Idag har jag planerat med endast lite marginal.. Var ute med hundarna vid 8 imorse och gjorde mig sen iordning för att åka till Lungsund. Var i Lungsund vid 10 och sjöng på en gudstjänst. Just nu har jag precis ätit och laddar om till att sjunga på en till gudstjänst som börjar kl 15. Sen åker jag direkt hen för att träna för Susanne, ska sitta till häst kl 17. Kl 18 har jag en provridning på en försäljningshäst. Sen hoppas jag på att vara klar för idag (:

Av Emelie - 7 februari 2016 13:55

Blizzie var en riktig pärla igår. Susanne är en riktig stjärna på att få mitt självförtroende att växa. Det blev många aha upplevelser under gårdagens träning. Mycket av passet bestod av galopp och jag skulle försöka få upp henne i formen. Vi gjorde svaga skänkelvikningar i galopp och trav för att få ramen, enkla byten i galopp, öppnor och slutor i trav. I traven jobbade vi även mycket med att samla och trycka på, på en volt. Skriver inte så mycket mer om passet. Det mesta finns på en lång, oredigerad film som jag lägger upp på förmiddagen imorgon.
I eftermiddag rider jag ett till pass för Susanne med min älskade Blizzie.

Ovido - Quiz & Flashcards