Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 3 februari 2016

Supernöjd och jätteglad

Av Emelie - 3 februari 2016 22:12

Känslan efter dagens två träningar är obeskrivlig. Det var så himla skönt att ha Susanne här igen, hon är som en storasyster. Blir alltid lika glad när jag träffar henne och hon ger mig så mycket energi.
Tyvärr har jag inte några bilder eller filmer då min telefon gav upp efter en bild på snap..
Jag började att rida dressyr på Blizzie, hon kändes mer framåt och känslig idag. Tror att två dagars vila har gjort henne gott. Vi började med att känna på övergångarna. Behöver tänka uppåt i övergångarna till skritt och få Blizzie att trava på framåt i övergångarna från galopp. Vi fortsatte med att göra hörnpasseringar och samla upp traven in i hörnet och små volter för att få Blizzie mer förberedd, stadig och bärig i en högre form. Vi avslutade med öppnorna och slutorna. Jag måste tänka på att inte flytta för mycket och att ha henne böjd i bålen. Jag är väldigt nöjd med passet och har lite att jobba vidare på.

Lotus fick hoppa. Han var på tårna idag. Lätt i fram och hoppade fint. Han var tillochmed studsig mellan hinder, samtidigt som han ville jobba. Vi hoppade inte så högt men gjorde väldigt bra övningar. Hoppade ur korta svängar är något jag ska lägga in mer i träningen. Det är svårt men får mig att bli mer beslutsam. På så kort distans kan man inte bromsa sig fram och vara osäker, då blir allt tokigt och mycket svårare. Jag behöver träna på att våga ha ett bättre tempo, speciellt när hindrena bli högre och banorna större.
Men jag är helt klart nöjd med passet, vill ha honom så kvick i fram som han var idag. En stjärna till Lotus och Blizzie!
Efter träningarna var slut, stannade Susanne kvar en stund och åt med mig, mamma och Ella (hon sover här inatt). Alltid lika mysigt. Längtar redan till helgen då Susanne har kurs här. Rider två dagar. Nu är det dax att sova, börjar tidigt imorgon, Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Skapa flashcards