Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 3 februari 2016

Av Emelie - 3 februari 2016 22:12

Känslan efter dagens två träningar är obeskrivlig. Det var så himla skönt att ha Susanne här igen, hon är som en storasyster. Blir alltid lika glad när jag träffar henne och hon ger mig så mycket energi.
Tyvärr har jag inte några bilder eller filmer då min telefon gav upp efter en bild på snap..
Jag började att rida dressyr på Blizzie, hon kändes mer framåt och känslig idag. Tror att två dagars vila har gjort henne gott. Vi började med att känna på övergångarna. Behöver tänka uppåt i övergångarna till skritt och få Blizzie att trava på framåt i övergångarna från galopp. Vi fortsatte med att göra hörnpasseringar och samla upp traven in i hörnet och små volter för att få Blizzie mer förberedd, stadig och bärig i en högre form. Vi avslutade med öppnorna och slutorna. Jag måste tänka på att inte flytta för mycket och att ha henne böjd i bålen. Jag är väldigt nöjd med passet och har lite att jobba vidare på.

Lotus fick hoppa. Han var på tårna idag. Lätt i fram och hoppade fint. Han var tillochmed studsig mellan hinder, samtidigt som han ville jobba. Vi hoppade inte så högt men gjorde väldigt bra övningar. Hoppade ur korta svängar är något jag ska lägga in mer i träningen. Det är svårt men får mig att bli mer beslutsam. På så kort distans kan man inte bromsa sig fram och vara osäker, då blir allt tokigt och mycket svårare. Jag behöver träna på att våga ha ett bättre tempo, speciellt när hindrena bli högre och banorna större.
Men jag är helt klart nöjd med passet, vill ha honom så kvick i fram som han var idag. En stjärna till Lotus och Blizzie!
Efter träningarna var slut, stannade Susanne kvar en stund och åt med mig, mamma och Ella (hon sover här inatt). Alltid lika mysigt. Längtar redan till helgen då Susanne har kurs här. Rider två dagar. Nu är det dax att sova, börjar tidigt imorgon, Godnatt!

Av Emelie - 3 februari 2016 09:00

Har precis satt mig på bussen i Storfors och ska strax åka till Karlskoga. Nere i stan, ska jag lämna Theo hos mormor medans jag är i skolan. Mamma hämtar honom sen när hon varit på utbildning i Karlstad. Direkt när jag lämnat Theo, åker jag till skolan för att plugga till ett svenskaprov som jag har första lektionen 12:30.. Efter det har jag matte och sen slutar jag för dagen, onsdagar är rätt chill.
I eftermiddag kommer äntligen Susanne till oss och har träningar. Blizzie ska gå ett dressyrpass och Lotus ska hoppas. Någon som letar tränare i dressyr och hoppning? Kan rekommendera Susanne, hon är verkligen superduktig!

Ovido - Quiz & Flashcards