Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 27 januari 2016

Trött i kroppen

Av Emelie - 27 januari 2016 21:18

Precis som rubriken lyder, känner jag just nu. Jag kommer sova gott inatt och antagligen vakna med träningsvärk imorgon. Idag var det första gången jag var på ett gym. Jag var på colluseum i Karlskoga med skolan. Tanken var först att köra ett bodypump pass men ångrade mig då många sa att det var väldigt jobbigt. Jag som då är väldigt otränad, hade ingen lust att köra på hårt första gången. Började istället på gymmet och provade olika maskiner. Allt var väldigt roligt och jag blev faktiskt sugen på att skaffa en gymkort. Ett perfekt sätt att fördriva tiden i väntan på bussen, plus att det är bra träning för kroppen. Efter en stund på gymmet fick jag reda på att alla som inte körde bodypump, skulle köra ett annat pass. Då fanns det ingen återvändo. I passet ingick både kondition och styrka. Det som jag tycker är så bra med att träna i grupp, är att man inte ger upp lika lätt. Jag tog nog ut mig till max idag. Aldrig kört ett så hårt pass tror jag. Men det var kul och det kändes att jag behöver förbättra min kondition!

På lunchen följde jag med några tjejer i klassen och åt på joan's. Jättegod mat verkligen! På eftermiddagen åkte jag lite skridskor innan mamma hämtade mig. Haley fick följa med på träningen för Sofie. Först var jag faktiskt förvånad över vad bra hon skötte sig, inga utbrott bara lite små studsar. När vi hoppade ville hon inte hoppa ett blått kryss.. Hon stängde av och det gick knappt att kommunicera med henne. Tillslut fick jag igenom min vilja och avslutade då passet. Hon skötte sig inte perfekt men helt okej för att vara hemifrån för första gången. Imorgon ska hon mätas, Riviera också. De båda ska ridas på förmiddagen. Tänkte även ta Blizzie och Hedda. Jag har studiedag och på fredag ska jag plugga hemifrån. Så skönt med kort vecka!
Ha en fortsatt bra kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Ovido - Quiz & Flashcards