Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 18 januari 2016

Av Emelie - 18 januari 2016 08:07

Filmerna är nu uppladdade på youtube och jag tänkte därför dela dem här. Jag har tittat igenom filmerna om och om igen, ganska kritiskt och kanske lägger in någon kommentar emellan. Jag döljer inga misstag eller dåliga språng, allt finns med.

Det finns ganska mycket att fila på. Vi behöver bli mer samspelta för att vara överens om avsprångspunkten, så att jag inte är före honom. Mina skänklar, händer och mitt överliv måste jag jobba vidare på. Skänkeln åker gärna bak, handen ner och jag är för snabb med att räta upp mig i vissa lägen. Lotus måste lära sig att landa i rätt galopp. 

Tänker på samma sak här, mina händer ska upp lite och armbågarna böjjas. Riviera måste lugna sig lite, hon har bråttom men får plats ändå, även fast det är på håret. 

Bli mer bestämd och kolla kvar henna när hon bli stark och springig på det lilla hindret. 

Det finns ganska mycket att slipa på, dock är hon bara pecis fyllda fem år. Jag måste träna på att ge henne bättre förutsättningar till ett bra språng. Hon måste bli mer uppmärksam både på hinder och mig. 

Framåtbjudningen måste tillkomma, och det tror jag att den gör när han får lite bättre kondition. 


Ovido - Quiz & Flashcards