Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 7 januari 2016

Framtiden

Av Emelie - 7 januari 2016 21:36

'' Jag skulle gärna vilja veta vad du har tänkt med din framtid. Ska du satsa på hästarna och köpa en egen storhäst, vad vill du jobba med i framtiden? Bara nyfiken :)'' Detta stod i kommentarsfältet.

So, let's talk about the future!


Detta tycker jag är ett ämne som kan spåra ur lite när man tänker på det. När jag gick i 9onde klass valde jag att läsa samhällsprogrammet på gymnasiet för att jag inte var helt säker på vad jag ville göra efter skolan. Jag tänkte också på barn och fritid och Natur. Men jag valde samhällslinjen för att jag inte var säker på om jag ville jobba med barn och för att natur är för mycket plugg: Jag har nu en bred grund att stå på om jag vill plugga vidare efter studenten. 


Jag tycker om barn och skulle kanske vilja jobba med det senare i livet. Problemet är bara att jag inte vet vilken ålder jag vill jobba med. I somras jobbade jag på en förskola i storfors vilket var väldigt lärorikt och roligt. Men jag vet inte om det är den åldern som jag vill jobba med eftersom jag själv är så intresserad av alla SO ämnen, så då kanske högstadiet skulle vara något för mig. Som jag känner just nu så skulle jag vilja vara vikarie i tex storfors så att jag då eventuellt får prova att ha alla åldrar någon gång. Det kan nog göra valet lättare. 


Ett jobb som jag helt klart skulle kunna tänka mig just nu är på ungdom i kyrkan. Jag har under många år varit med och sett  vad de gör för barn och ungdommar. Jag tycker att det verkar vara ett väldigt roligt och varierande jobb som jag tror skulle passa mig. 


Över till hästsidan. Som jag känner nu, så vill jag fortsätta med hästarna. Mina ponnyer ska under året säljas så att jag sen kan köpa en storhäst. När jag kommer till den tidpunkt när jag ska börja leta storhäst ska jag inte köpa första bästa. Det har jag gjort förut vilket inte har blivit så bra. Jag vill köpa en storhäst som har börjat sin utbildning i både hoppning och dressyr. Det ska vara en häst med kapacitet för båda grenarna som kanske är 6-9 år, som jag sen kan fortsätta utbilda.  Just nu vet jag inte ifall jag bara vill ha en häst eller fler. Vet heller inte ifall jag vill fortsätta i mammas fotspår och ta emot hästar på tillridning. Allt beror lite på ekonomin. Det är svårt att ha många egna hästar om inte pengarna finns. 


Vart jag vill bo vet jag inte, men det blir här i närheten iallafall. Drömmen vore ju att köpa grannens hus med ett litet stall med två boxar. Bor jag inte kvar i min lilla stuga resten av livet så blir det någonstans i närheten. 


 

 
 
Ingen bild

Anonym

7 januari 2016 21:58

Ååh vad roligt att du svarade :D Hoppas du löser sig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Skapa flashcards