Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 7 januari 2016

Ibland blir jag förvånad över mig själv!

Av Emelie - 7 januari 2016 14:46

Imorse tog jag lite sovmorgon innan jag började grejja här hemma. Har inte varit ute i stallet något, då det är så kallt. Därför får mina hästar vila lite nu. Vi har inte ett uppvärmt ridhus och underlaget bli väldigt hårt.. 

Istället har jag varit lite huslig idag. Jag har tvättat och vikt tvätt, sorterat strumpor, flyttat ut mina kläder till stugan och städat hela min stuga. Blir nästan lite förvånad över mig själv då jag inte brukar varken tvätta eller vika tvätt. Ja, jag är ganska lat.. Men det ska jag försöka ändra på, eller rättare sagt, jag ska ändra på det. Ska börja tvätta mina egna kläder för att lära mig och för att underlätta lite för mamma. Nästa steg blir nog att lära sig att stryka kläderna ;)

Det känns så skönt att stugan är städad och jag hade tänkt att flytta ut dit nu igen. Dock inte inatt då jag sover hos Mathilda. Presenten jag fick igår var en jättefin ängel som passade perfekt inne hos mig. Den står nu där jag hade två ljuslyktor förut, som tyvärr har gått sönder, så det blev perfekt med en ängel där! 

Eftersom jag inte gör så mycket idag så bli inte inlägget så värst intressant... Finns det något speciellt som ni läsare vill att jag ska göra ett inlägg om? 

     

 
 
Ingen bild

Anonym

7 januari 2016 16:13

Jag skulle gärna vilja veta vad du har tänkt med din framtid. Ska du satsa på hästarna och köpa en egen storhäst, vad vill du jobba med i framtiden? Bara nyfiken:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Ovido - Quiz & Flashcards