Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Emelie - 6 januari 2016 14:44

Dagen fram tills nu kan jag beskriva med två ord, Lycka och Tacksamhet. Det är precis vad jag känner när just jag har så fina och så fantastiska människor runt mig. Självklart var det inte bara idag som jag kännt så, utan det gör jag ofta när jag är på vissa platser, kyrkan är en sådan plats. Jag har länge varit mycket i kyrkan och det beror på att det finns så fina människor där. Alla är alltid lika trevliga. Och att få fina sms ibland stärker mig väldigt mycket. Som idag tex, fick ett

''lycka till med sången'' på facebook imorse. Bara en sån liten sak gör mig så glad, och jag uppskattar det verkligen. Kanske att någon av dessa personer läser detta. Ni vet vilka ni är och ingen är gladare än jag att ni finns vid min sida när jag behöver er. Ni är guld värda. ( Ja mamma, jag menar dig också   )




Var faktiskt inte så trött när klockan ringde imorse, trots knappt 5 timmars sömn. Sminkade mig lite snabbt och lyckades nysa innan mascaran hadde torkat = maskara runt hela ögonen.. Det var vara att tvätta bort och börja om på nytt. Jag övningskörde till lungsund med mamma. När jag kom ner till kyrkan var den låst. Gick upp till församlingshemmet och fick reda på att gudstjänsten skulle vara där istället för i kyrkan då det bara var 13 grader där inne. Det var så mysigt med en tänd kamin inne i rummet under gudstjänsten. Jag var ganska nervös för sången då jag är förkyld och för att ljudet var lite annorlunda så jag var rädd att jag inte skulle höra mig själv. Men som tur var, gick det bra även denna gång. Fick både applåder och fina kommentarer efteråt. Efter gudstjänsten var det grötlunch och tårta innan Elsie körde hem mig. Fick även en väldigt fin present idag, som jag blev väldigt glad över. Det är så kul när folk uppskattar det man gör!  Och förresten, är det någon som behöver präst någon gång? Kolla med de i Storfors församling, de är helt fantastiska båda två! 


Det blir nu en väldigt lugn kväll. Ska tvätta lite kläder och ta det lugnt. Bara 15 vattenhinkar som ska fyllas sen ikväll. Ha en bra kväll!         

Av Emelie - 6 januari 2016 01:59

Tänk att detta kanske var den sista gången jag fick se och höra bandet live. Det känns på något sätt väldigt sorgligt eftersom bandet betyder ganska mycket för mig. Jag är tagit åt mig många texter och hittar ofta tillfällen i livet när jag vill sjunga dem, lite som i en musikal. Elisa's musik får mig alltid på ett gott humör. De är alltid lika trevliga efter spelningarna och tackar för att man kom när man går fram till de i bandet. Det är alltid minst 1 av dem som frågar hur man mår. De är så vänliga helt enkelt. Jag kommer sakna deras spelningar enormt då de alltid gett mig något att se fram emot.
Jag tycker ändå att det blev ett bra avslut med middagen innan, där vi fick sitta vid ett speciellt bord. Maten var väldigt god och underhållningen de hade under middagen var både bra och rolig.
Nu ska bandmedlemmarna testa sina egna vingar och jag hoppas att jag kan fortsätta följa dem lite, iallafall Elisa. Pratade lite snabbt med henne efter spelningen och då sa hon "hoppas vi ses snart igen", så jag hoppas att hon har något på gång som man kan åka på.

I skrivande stund är klockan snart två och vi är inte i Gullspång ännu. Blir sent hem och i säng. Bara några få timmars sömn in jag ska upp igen för att åka till Lungsund och sjunga.

Ovido - Quiz & Flashcards