Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 11 november 2015

Kitana 10/11 + film

Av Emelie - 11 november 2015 10:22

Igår hade jag och Kitana ett bra pass ihop. Jag började som vanligt att försöka få henne avslappnad i skritten. I traven jobbade vi mycket på volt och runt fyrkanten, även här strävade jag efter att hon skulle vara avslappnad. För första gången på länge, började vi med att galoppera i vänster varv, hennes svåra varv.  Det gick bra i ca två varv på spåret innan hon la till en spark. Jag sa direkt till henne och fattade galopp igen. Tog även galoppen på samma sätt i andra varvet utan några fler protester. Det kändes så skönt att vinna över henne. Hon kändes mer avslappnad redan när jag satte mig upp och det kändes hela tiden som att jag hade kontrollen över henne. Sen att hon ska testa en gång och sedan ge sig, tycker jag är ett stort framsteg på vägen. Jag avslutade passet i trav och försökte lägga ner henne i formen så att hon skulle komma upp med ryggen och ned med nacken. 

Igår vilade Helios och idag ska han få hoppa. Beroende på vad sent det blir, får jag se hur jag gör med Kitana. Jag tror att jag bara longerar henne idag, då jag tycker att hon oftast jobbar på bättre och jämnare när inte jag sitter på och grejjar. Jag kanske även lägger om helgen lite för henne. Hon får nog hoppa på fredag och söndag istället då jag inte kommer hinna rida henne på lördag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Skapa flashcards