Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 9 november 2015

Veckans planer

Av Emelie - 9 november 2015 08:28

   

Startar dagen med tänka tillbaka till tiden med denna underbara ponny, Rainy Day    Saknar lille Ragnar som alltid gjorde sitt bästa och alltid var så duktig.. Men jag vet att han har det bra hos sin nya ryttarinna. 

Jag har nu börjat tänka till lite med vackans planer. 

Måndag: Idag ska Helios och Kitana ridas. Med helios fokuserar jag mest på programdelar, övergångar och lydighet. Jag vill ibland att han ska vara mer uppmärksam på vad jag gör och lyssna för de små hjälperna. Kitana ska bara ridas lite lätt, kravlöst. Fokus ska ligga på att få henne avslappnad. Jag måste även plugga lite psykologi inför morgondagens prov. 

Tisdag: Åker till kyrkan en snabbis efter skolan och sen till pappa en stund då han inte var hemma igår på fars dag. Jag ska även rida Kitana på kvällen, på samma sätt som idag. Beroende på vad klockan blir så ska jag eventuellt rida Helios, hinner jag inte så rider jag honom på torsdag istället då han eventuellt skulle få vila. 

Onsdag: Helios får följa med på hoppträningen för Sofie. Kitana ska ridas efter lektionerna, och bara jobba lungt framåt. 

Torsdag: Denna dag är oftast min pluggdag.. Så jag ska plugga till ett geografiprov då hade jag tänkt. Beroende på om jag rider Helios imorgon eller inte så får vi se om jag rider hon. Kitana får en vilodag. 

Fredag: Helios ska ridas och vi ska finslipa inför lördagens starter. Han ska även badas. Kitana ska ridas och jag hoppas att jag även hinner med någon av de andra brudarna. 

Lördag: Tävlar medelsvår C1 och C2 med Helios i Gyttorp. Finns det tid över så ska Kitana få jobba med lite små hinder. Kvällen kommer att spenderas på Hammarö hos Britt Jensen, då vi ska fira segern i div 2. 

Söndag: Mamma är inte hemma så att jag har stallet själv. Kitana ska få hoppa samma övning som dagen innan så att hon känner sig trygg med den. Blizzie ska då också ridas och hinner jag, så blir det lite plugg också.. 

Hoppas att alla får en bra vecka, för det ska jag ha!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Ovido - Quiz & Flashcards