Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 8 november 2015

Av Emelie - 8 november 2015 20:47

Jag avslutade dagen igår med ett varmt bad, så himla skönt!
Tog sovmorgon imorse, till nio. Det är så skönt att sova ut lite ibland. Startade dagen med att äta frukost, vilket inte händer mig så ofta. Tog moppen till bjurtjärn och var i kyrkan i ca två timmar. Åkte sen hem och mockade några boxar innan jag tog in Kitana. Mamma och jag prövade en ny sadel på henne som låg väldigt bra. Så idag red jag i den nya sadeln och även med det nyaste bettet jag köpt, hade även på gramanen för säkerhetens skull. Började först med att skritta henne och hon försökte att testa och ställa sig en gång men släppte sedan den tanken. Fortsatte i trav, då lite innanför spåret för att inte väggen ska styra oss. Hon lyssnade bra för hjälperna och var väldigt fin i handen. Sist avslutade vi med galoppen som gick väldigt bra i bägge varv. Kitana kändes verkligen fin idag, finare än någonsin och var mycket rundare i alla gångarter, speciellt i traven. Jag hoppas några fler pass kan bli lika bra!

Efter ridningen, skulle Helios klippas. Det gick bra även fast han är lite tuff ibland. Nu är han nästa helklippt, det är bara lite vid huvudet kvar.
Nu har jag och mamma precis ätit. Hon gjorde lax och rösti, så gott!
Imorgon är det skola igen, startar veckan med ett muntligt seminarie i engelska och samhällskunskap om konspirationsteorier, Förintelsen. Jag tror det kommer bli väldigt svårt då jag har svårt för engelska, speciellt den muntliga delen.
Hörs imorgon! :)

Ovido - Quiz & Flashcards