Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 4 november 2015

Helios fick följa med på dagens träning

Av Emelie - 4 november 2015 20:33

Två timmar kort skoldag idag. Så skönt med korta dagar, även fast lektionerna ligger på eftermiddagen. Jag har ju helst lektioner på förmiddagen och slutar tidigt så att jag får något gjort efter skolan. Tanken var imorse att Blizzie skulle få träna för Sofie, men ändrade mig när Marie skrev att jag kunde få rida helios idag. Eftersom det har varit så mycket dressyrtrim ett tag nu så valde jag att han skulle få hoppa lite istället. Idag på träningen gjorde vi mycket lösgörande under uppvärmningen, vilket helios gjorde bra. Han var ganska svett. Vi hoppade även serier med bommar emellan. Helios var först ganska lugn men blev bara starkare och starkare, tills vi hoppade en längre serie där han fick tänka till lite och vänta. Jag är väldigt nöjd med dagens träning. Han hoppade väldigt bra och jag hoppas att jag får hoppa honom fler gånger :)

Imorgon har jag faktiskt inget planerat efter skolan men det lutar åt att plugga.. Mycket att göra i skolan nu. I skolan imorgon ska jag tillsammans med några andra i klassen ha en egen lektion på idrotten, vilket är nervöst då jag är blyg och tycker det är svårt att prata inför folk..
Är det förresten något som ni läsare vill ha ett inlägg om? Jag har inga idéer och kan tänka mig att det är rätt tråkigt att bara läsa vad jag gör om dagarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Ovido - Quiz & Flashcards