Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2015

Helgens tävlingsresultat

Av Emelie - 26 oktober 2015 19:30

I helgen tävlade jag två dagar i Åmål, då det var DM.
Träningen för Susanne i onsdags gick verkligen super, även fast jag många gånger rider bakofram. Blizzie, Riviera och Helios gick bra under passet i fredags.
Första klassen med Riviera kändes bra även fast hon förekom mig i ena fattningen och fattade galopp i mellantraven (jag hade lite brottom och gav henne flera hjälper samtidigt). Resultatet blev ca 77 %, kanske lite överbetalt men jag är nöjd med ritten. Blizzie var spänd och stark på både framridningen och inne på banan, dock var detta inget som dommaren såg så vi belönades med fina 78% och en vinst.
Jag valde att räkna Rivieras resultat i DM eftersom hon kändes bäst i första klassen. Denna klass kändes mycket bättre och vi fick fina 68%. Jag bytte både träns och bett på Blizzie till andra klassen. Red på vanligt bett istället för äggbett, och en låg nosgrimma istället för en "vanlig".
Hon kändes bättre men inte helt igenom kroppen och loss i sidorna. Dock detta så fick vi 69% och vann även denna klass. Jag kanske valde fel häst i DM men båda fick iallafall en vinst var :D

Igår var det Helios tur att starta. I första klassen, la3 fick vi 66% även fast jag var väldigt ofokuserad. Jag gjorde min debut i msv C och lärde mig programmet Påvägen till tävlingen. Gick in och vi gjorde vårat bästa. Vi fick ihop 67% och tog andraplatsen i både klassen och DM för juniorer. Vi tog även ett kval till msv B.
Jag är verkligen jättenöjd med både hästarna och mig själv under helgen.

Just nu är jag i Vadstena med en grupp i kyrkan. Vi har gått en guidad tur i klosterkyrkan och tittat runt lite där munkar och nunnor bott tidigare, och även fått reda på en hel del om heliga Birgitta. Är kvar här tills på onsdag då jag på kvällen äntligen ska träna för Lotta igen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Skapa flashcards