Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 7 oktober 2015

Av Emelie - 7 oktober 2015 21:32

Vem om inte jag lyckas spilla ut en mig te i knät direkt efter maten, innan första lektionen. För det första var det vamt och för det andra såg det ut som att jag kissat ner mig.. Bara att åka hem igen...

Packningen inför helgens meeting är igång. Dock är det mycket kvar.
Jag slutar skolan kl 12 imorgon ock ska då packa klart allt och bada hästarna. Allt ska fixas klart imorgon så det bara är att lasta och åka på fredag morgon, bilen rullar ca 04:00
Nu ska jag sova med mitt lejon ^^

Av Emelie - 7 oktober 2015 10:18

Det blev en ganska sen kväll igår, även fast jag då inte red de jag planerat.. Blizzie fick vila... 

Susanne Åberg var här igår och hade träningar, tanken var att bara Kitana skulle ridas dressyr för henne men även Riviera fick vara med och hoppa lite också. Om man bortser från de små dummheterna hon gjorde så är jag väldigt nöjd med passet. Fokuset ligger nu på att rida henne i en låg form så att hon får upp ryggen. Hon ska ridas på volt och äve runt fyrkanten, då en meter innanför dels för att få ordning på bogarna men även för att kunna ställa henne åt båda håll utan att hon flyter iväg åt något håll. 

 

Jag blev så sugen på att även hoppa för Susanne då därför fick Riviera vara med. Hon kändes faktiskt lite bättre än förra veckan, då hon inte stannade något denna gång. Det fanns något att energi fram till hindrena istället för den tomhet jag har känt förut. Vi fick även till bättre avtånd denna gång och när hon låg stort vågade jag räta upp mig och driva i så att vi kom över hindret lite lättare än vanligt. Det känns faktiskt ganska bra inför helgen, även fast hon bara går två klasser och då avd.b


Ella sov här inatt eftersom det blev så sent igår. Hon kommer idag och rider, och även imorgin eftersom hon ska med mig till Borås i helgen. Tror att theo är rätt nöjd med det.   

Blizzie fick hoppa nu imorse istället, så får hon skrittas en tur imorgon. 

Vi gjorde en övning igår som passade Blizzie väldigt bra nu inför helgen. Hon har en tendens att i hoppa åt vänster så fort hon får chansen. Fyra hinder stog på medellinjen fast de var vinkalde snett igenom på både linjerna. Detta är bra att träna på för oss då jag hela tiden måste tänka på att hålla bogarna på plats och rida nogrant för att hon ska hoppa rakt. Till en början var det väldigt dvårt då hon var pigg och stark men efter en stund blev hon mycket bättre. I slutet kändes det bra och då gav vi oss, när det gick som bäst. Det ska bli spännande att se hur det går i helgen då vi inte har tävlat på hela sommaren eftersom hon var skadad där en sväng. 

 

Skolan börjar idag halv ett och jag har precis skickat in en uppgift i engelskan som skulle vara inne imorgon för att jag skulle få ledigt från lunch. Efter de två lektionerna i skolan ska jag hem och börja packa inför helgen. 

Hann dock inte med bussen till skolan men julia är så snäll och kör ner mig. 

 

Ella och Susanne, två personer som får mig att må väldigt bra, de finns verkligen där i ur och skur    Tacksam att jag dem!

Ovido - Quiz & Flashcards