Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 5 oktober 2015

Av Emelie - 5 oktober 2015 22:03

Just nu är jag helt slut och sängen väntar, äntligen!
Hade sån tur idag att Mathilda ringde. Så vi red ut på Blizzie och Rivvan, båda var väldigt fjantiga båda två då allt tydligen var väldig läskigt helt plötsligt.. De fick iallafall komma ut och se något annat idag.

Vidare till stora damen, som även idag skötte sig exemplariskt. Så just nu finns det hopp om att hon kan bli bra, tillslut iallafall!

Av Emelie - 5 oktober 2015 08:33

Igår blev jag sent klar i stallet, var inne vid 10 och skulle då äta innan sängen väntade. Därför skrev jag inget inlägg här igår, hade även fullt upp hela dagen. 

Gick upp vid 9, efter att jag kollat två avsnitt av one three hill. 

Började mocka mina boxar och tog även hälften av mammas. Igår fick jag även hjälp och sällskap av Helena hela dagen. 

Red Kitana som kändes som en helt annan häst tillskillnad från dagen innan. Lugn och avslappnad under hela passet och båda gallopperna fungerade utan problem. Det var rikigt roligt att rida henne, tänk om hon alltid kunde vara så...

Sen var det Blizzies tur att få röra på sig. Hon kändes mjuk, fin och lugn men det fanns fortfarande det lilla extra att ta till när det behövdes. Hoppas att hon kan hålla sig såhär possitiv ett tag till. 

På kvällen blev Blizzie av med björnpälsen vilket inte var lika uppskattat.. Hon tänkte nog inte på att hon alltid får ett gosigt täcke på sig efter klippning   

   

Igår var jag även med mamma på dressyrtävling i Kristinehamn, Lotus som fick följa med denna gång. Det blev fina procent men tyvärr ingen placering denna gång.. 

Denna vecka är mycket planering som ska följas. Idag ska Blizzie och Riviera ridas ut, kitana ska ridas inne. På tisdag ska Kitana ridas för Susanne Åberg, de andra två brudarna ska hoppas på kvällen. På onsdag ska alla tre skrittas ut och på torsdag får de vila. 

Tidigt fredag morgon åker jag, mamma och Ella med Blizzie och Riviera till Borås för att starta på Änglahoppet, ett meeting på tre dagar. Det blir även ett besök på ullared. Kitana får vila under helgen när vi är borta.   

Ovido - Quiz & Flashcards