Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 2 oktober 2015

Av Emelie - 2 oktober 2015 20:58

Känns rätt skönt att jag inte behövt vara i skolan idag. Inte för att jag har något emot skolan men det är skönt att inte behöva ta bussen hemifrån tjugo över nio för att sedan ha lektion mellan 12.30 och 13.30, och sedan åka hem igen, är då hemma ca 14.30 Det känns som mycket slöseri med tid när jag kan få så mycket gjort hemma. Dock är det bra ha lite extra tid i skolan utan lektioner så att jag kan plugga där istället för hemma. På skolan finns ju även de flesta lärarna ifall man behöver hjälp med något. Börjar för övrigt trivas väldigt bra i klassen! 


Kitana fick röra på sig idag. Jag tycker att hon kändes fin för att ha stått så länge. Väldigt jämn och fin i traven. Högergalloppen kändes fin, och i vänster var hon bråkig vid öppningen som vanligt.. 

Annars tycker jag att det känns skönt att hon börjar komma igång igen!

 

Blizzie fick komma ut och röra på sig. Hon var väldigt framåt och gick hela tiden med spetsade öron. Tror att Blizzie ska få komma ut även imorgon för att få lite mer glädje i arbetet. Vill ju att hennes humör ska var på topp inför nästa helgs meeting   


  

Just nu är jag hos ida i Ölme och vi ska strax lägga oss. Tore är klar och även allt annat i hennes mysiga stall. Ska bli roligt att få cocha dem imorgon! 

Godnatt på er!




Av Emelie - 2 oktober 2015 18:53

Det är helt sjukt vad mycket jag tycker om min fina kille. Även fast han ibland går mig på nerverna och jag blir helt tokig på honom så är jag helt förälskad i honom. Jag pratar såklart om min fina Theodore.
Helt sinnessjukt vad mycket man kan tycka om en så liten varelse och alla hyss han kommer på!

Av Emelie - 2 oktober 2015 09:21

Godmorgon!
Hästarna är ute och jag har fått i mig lite frukost.
Jag städade klart i stugan igår så inatt har jag och Theo sovit där igen. Det finns nog inget som är så skönt som att lägga sig i en nybäddad säng med sprillans nya lakan och örngott, sover som en stock!

Ska strax gå ut och mocka lite. Sen ska Kitana röra på sig, ska äntligen börja rida igång henne nu. Jag hade även tänkt att Blizzie skulle få komma ut i solen och ridas ute idag. Riviera får vila två dagar :)
I eftermiddag tar jag bussen till Kristinehamn och stannar där till imorgon. Ska åka med Ida och Tore på dressyrtävling.
Hörs sen! :)

Ovido - Quiz & Flashcards