Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 29 april 2015

Början av veckan har gått fort!

Av Emelie - 29 april 2015 16:15

Tiden vara rusat iväg de senaste dagarna. I söndags efter tävlingen red jag en väldigt lugn Kitana, lika så på måndagen då vi även hoppade några små hinder. Alla hinder var små, ca 50 cm men Kitana hoppade som att de var minst 80 cm höga och breda. Hennes försiktighet märks så väl i dessa lägen. Hon har heller inte så mycket rutin än vilket också kan göra att hon överhoppar så mycket.
I måndags hoppade jag även Lennart inför fredagens tävling med mest för att han skulle filmas inför försäljning. Jag är väldigt nöjd med de språng vi gjorde, då han känns finare än nånsin :) jag känner även vad mycket jag lärt mig av honom eftersom han är som en storhäst att rida, speciellt mot hinder. Allt måste vara kontrollerat och jag får inte tappa lugnet!

[Bild]

Igår var det styrelsemöte på kvällen och resten av tiden efter skolan pluggade jag. Jag hann i princip klart med ett historiearbete som ska vara inlämnat efter lektionen imorgon. Jag ska bara läsa igenom allt några gånger till och sen är jag klar. Imorgon blir en kort dag i skolan, slutar 11.30

Idag är det Träning i Kumla för Lotta och Ragnar ska få följa med för första gången, spännande :)

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Ovido - Quiz & Flashcards