Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 20 april 2015

Av Emelie - 20 april 2015 21:17

...Att trimma hästarna i t-shirt, det är varmt, som en sommarkväll!!
Dagen i skolan har varit ganska seg fast inte så lång. Var i skolan 10.30-15.50, fyra lektioner men ändå så segt..
Kom hem och la mig i soffan en timme, det var väldigt länge sen men kände att jag kunde det när det fortfarande var 21grader ute.
Vid 6 gick jag ut och fixade mina boxar. Bara det tog idag 40 min, vet inte riktigt vad jag gjorde ;)
Idag var det bara två hästar som skulle ridas.
Först på tur var Lennart som skulle ridas igenom ordentligt speciellt bli loss i sidorna. Han kändes fin mellan hand och skänkel idag men väldigt stel. Efter ca 30 min gav han efter och jag fick igenom det jag ville så då gav jag mig. För honom väntas hoppträning på onsdag :)
Kitana och Lennart är just nu väldigt bra vänner :D

Jag red även Modysson som vi precis har sålt till Towa.
Kommer ni ihåg i vintras när jag skrev om honom. Vad tråkigt det var att rida åt någon annan som skulle tävla och att jag inte bara ville bråka med honom.
Nu har han vilat i 1 månad och det kändes som en annan ponny, den han var i somras :)
Red väldigt lugnt idag med mycket fokus på att få honom låg i formen och lösgjord i sidorna. För att ha vilat ett tag så kändes han mjuk och väldigt fräsch!
Jag har helt ändrat mina tankar runt denna ponny nu. Jag har en liten plan för Towa och Modysson och jag ska hjälpa dem så gått jag kan för att det ska bli så bra som möjligt! Towa gör så mycket för mig så nu är det dax att ge tillbaka :)

Just nu sitter jag och laddar upp bilder till bloggen från helgens träning och ska nu även rensa och fixa bilderna från gårdagens konsert :)

Skapa flashcards