Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 18 april 2015

Av Emelie - 18 april 2015 23:13

Hej !   

Även denna helg är jag fullbokad med olika saker, men ändå känns det rätt lungt och inte så stressigt.

Idag har jag trnar för Martin med Kitana, som jag även gör imorgonbitti. 

Kitana var väldigt pigg och känslig, mer än vanligt. Efter några bockserier och en nockning var hon väldigt lugn och fin. I fortsättningen ska vi jobba i samma system som idag så hon får en trygghet och vet vad hon ska göra, därifrån ska vi sen bygga vidare. Men först ska hon slappna av och lugna ner sig lite. Det känns väldigt skönt att detta är mitt projekt, då jag inte har så brottom med henne, ingen stress och press på varken mig eller henne!


Jag, Towa och Hanna tog även en promenad på kvällen, vilket Kitana fick följa med på då hon behöver se sig om lite och slappa av. Just nu är hon spänd och tittar på allt i hennes omgivning. 

Med lite tid kommer detta bli väldigt bra   

       

Imorgon ringer klockan 04,45, då jag trnar 06.20 och hästarna behöver få äta sin frukost först :)

Skapa flashcards