Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 17 april 2015

Av Emelie - 17 april 2015 22:56

När jag inte känner att mitt humör är på topp eller när jag känslomässigt känner mig nere, då får jag inspiration till att blogga. Är inte det lite konstigt? 

Just nu är det absolut inget speciellt som har hänt, inget mer än att jag saknar min gamla vardag och alla otroligt underbara människor jag hade runt mig då. Spola tillbaka tiden minst ett år och stanna tiden där. Även fast det var jobbigt, har jag aldrig varit så lycklig över alla fantastiska människor jag hade runt mig då. De finns fortfarande där men det blir inte på samma sätt när jag pluggar på en annan ort. 

Fast nu ska jag inte deppa över det, jag har ju faktiskt lärt känna en ny fantastisk person.  Jag trodde aldrig att jag skulle lyckas träffa någon som min gammla lärare och de i kyrkan, någon som har lösingar på alla problem och någon som jag verkligen kan öppna mig för. Men det har jag nu gjort, en otroligt bra person på min nya skola som verkligen får mig att bli taggad på allt, livet känns enklare. Ja, livet känns enklare när man har någon att vända sig till, vad det än gäller. Nog om det...   


Det har faktiskt hända två lite "större" saker sen jag skrev sist.. 

Min prins är nu hemma igen. Lennart står nu i samma stall som Riviera och Blizzie här hemma på gården. Lite mer lurvig än vad jag är van vid men nu är han hemma. Hur känns det då? Jo, det är väldigt kul att han är hemma då jag har utvecklats i min ridning sen  jag red han sist och det känns lite som en nystart för oss tillsammans. Men Lennart ska nu så fort som möjligt säljas så jag inte har någon tid för honom. Han är en häst som vill vara kungen i stallet få mycket uppmärksamhet, vilket jag inte har tid att ge honom. Alla mina hästar får lika mycket uppmärksamhet och tid men jag vet att han mår bäst av att få mest. Ska rida honom några fler gånger och göra en film, sen ska han ut på annons... 

   


Det har även hänt ett stosak i mitt liv. Jag har faktiskt tagit ett litet steg ifrån ponnysarna. Det kommer fortfarande ligga mest fokus och satsning på dem men jag har även skaffat en nya stjärna. 

Kitana deer Stenakker, en storhäst!  

Kitana är ett 5-årigt sto importerad från Belgien. Hon ligger efter i utbildningen och passade då ganska bra till mig som gillar projekt. Tanken är att hon inte ska tävla förens nästa år så det är ingen brodska med henne. 

Kan även nämna att hon är lite speciell, som alla mina hästar. Det märks att det är ett sto om jag säger så men jag älskar ju sånt   

       

Ovido - Quiz & Flashcards