Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 11 mars 2015

Sur rödhårig prinsessa

Av Emelie - 11 mars 2015 13:32

Det är tur att jag tycker om Blizzie så himmla mycket och att hon har varit så fin ett tag.
Idag fick hon stå kvar inne eftersom jag skulle träna vid 10. Hon blev helt knäpp, stegrade och sprang runt. Jag är inte direkt förvånad över vad hon gjorde men man blir ju lite trött på henne ibland..
Hon kunde inte stå still när jag gjorde iordning henne vilket leder till att allt tar längre tid.
Idag var hon fin i vitt!

När jag red fram kändes hon ganska fin men lite stressad. Jag kände direkt att jag inte kunde ställa för höga krav på henne, då skulle jag få henne emot mig.
Så fort träningen började blev hon sur och ville komma undan allt arbete.
När hon väl slappnade av så kändes hon fin med en bra takt.
Idag tränade vi mycket öppnor, slutor och enkla byten. Öppnorna börja sitta nu, äntligen!
Slutorna tycker Blizzie är väldigt svårt och det blir nästan kortslutning för henne. Så det är något som vi verkligen måste jobba med.
De enkla bytena börja sitta, om jag rider som jag ska.
Jag är till den största delen nöjd med Blizzie idag men tanke på vilket humör hon var på.

 
 
Ingen bild

Sara

11 mars 2015 13:39

Vad har hänt med Lennart? Finns han inte kvar eller har du bara slutat rida honom?

Emelie

11 mars 2015 16:34

Jag har tyvärr inte den tid som Lennart vill ha. Just nu är han utlånad till en vuxen tjej i Kristinehamn men han kommer hem runt maj och då ska han eventuellt säljas :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Ovido - Quiz & Flashcards