Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 10 mars 2015

Av Emelie - 10 mars 2015 19:41

Imorse tog jag moppen till skolan så att jag skulle slippa vänta på bussar och lektioner. Fick sova en timme längre men vaknade innan klockan ändå. Vid sju gick jag upp, packade väskan och åt frukost med mamma (något vi inte hinner så ofta). Kvart i åtta åkte jag till skolan och var framme ca tjugo över. Det blåste en hel del men de gick bra ändå. 

Första lektionen började 9.10 men jag hade lite att fixa innan. 

Skolan gick snabbt, hade tre lektioner då två av dem var idrott och klassråd vilket oftast betyder mycket lek.

Var hemma 14.10 vilket är ovanligt tidigt. 

Eftersom vädret blev bättre framåt eftermiddagen så passade jag på att rida ut med Blizzie trots att det blåste mycket. 

Jag tror att prinsessan tyckte det var skönt att komma ut även fast hon var rädd för allt. Hon matchade så fint i vinröda lindor från eskadron och mitt fina företagsschabrak med samma färg. 

         

Ragnar ska tävla i helgen så han fick hoppa lite idag. 

Jag var förvånad över att han var så fin i sidorna mot vad han brukar vara. Mjukare i handen och mer arbetsvillig. Jag hade bara tre hinder framme så vi hoppade inte så mycket olika övingar. Avslutade med en liten bana på ca 90-100 cm och han känns väldigt fin inför helgen!

   

Sist idag var det min lilla bebis tur. Hon kändes fin igår så jag hade tänkt att hon skulle få hoppa för första gången idag. Longerade henne inte idag då hon blir trött väldigt fort och hon kändes väldigt lugn. Vi travade över fyra bommar utan några problem och travade några små hinder. Hon rev första gången men sen lyfte hon så fint på benen. Jag är väldigt stolt över lilla Haley som gör sånna framsteg och hon är så otroligt lättlärd. 

Målet med henne är att i slutet av sommaren eller i höst komma ut på en liten tävling i hoppning eller dressyr. 

     

Nu har jag pluggat lite spanska inför ett prov på fredag, ska även börja skriva lite på mitt framförande till Nationella provet. 

Av Emelie - 10 mars 2015 10:06

Det blev en promenad hem från bussen igår, en bit allafall innan Vickan åkte förbi och plockade upp mig :)

Jag började med att mocka och greja innan hästarna skulle spolas och ridas.
Jag började med att rida Riviera som kändes väldigt fin även fast hon satt fast lite i högersidan som hon brukar.
Övade mycket på övergångar, framförallt i galoppen. Väldigt nöjd med fina tjejen! Fast hon ser inte lika nöjd ut..

Haley har gjort stora framsteg sen jag sist skrev om henne.
Nu longerar jag bara något enstaka varv innan jag kliver upp själv. Hon är väldigt fin för hjälperna och gör fina fattningar i galoppen. Det lilla problemet med henne är att hon är ganska stoig. Passar det inte damen så bockar hon, studsar eller sparkar, hon har attityd med andra ord.
Idag ska hon få gå över bommar och kanske hoppa något litet skutt.

Ovido - Quiz & Flashcards