Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 7 mars 2015

Trött innan åtta

Av Emelie - 7 mars 2015 20:50

hallå, det är väll lördag? Nästan så att jag somnar i maten innan klockan har blivit åtta..
Dagen i stallet har gått väldigt bra förutom att det har blåst storm. Lite svårt att köra spån, men det gick!
Red Blizzie först. Hon kändes till en början väldigt stark i handen men det släppte med tiden. Tränande mycket öppnor, slutor, enkla byten och förvänd samlad galopp. Allt flöt på bra och jag är väldigt nöjd över prinsessan!
Hon fick även ett varmt vad efter ridpasset, vilket jag tror att hon uppskattade.

Riviera fick hoppa idag samtidigt som jag hade träning med Towa.
Riviera har varit lite seg i hoppningen ett tag men jag tyckte att hon sög på bra och busade väldigt mycket, vilket jag såg som positivt. När vi avslutade med en bana blev hon sådär seg igen.. Hoppas verkligen att hon släpper detta snart!

Imorgon är det pay and jump för båda tjejerna. Blizzie hoppar 110&120 och Riviera 80&90.
Ska kolla klart på Melodifestivalen sen är det godnatt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Skapa flashcards