Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg under februari 2015

Av Emelie - 12 februari 2015 11:17

Hej på er! 

Insåg just att det var ett tag sen jag skrev något här. Det var varit så mycket i skolan och med hästarna så jag har inte haft tid och ork helt enkelt. 

Just nu ligger jag hemma i soffan och tar det lungt. Jag har ont i huvudet, lite feber och kan knappt prata då jag är så förkyld.. 

Annars då? Jo, det går både framåt och bakåt med hästarna, vi har ju alla bra och dåliga dagar.. 

Blizzie känns fin mest hela tiden, det som är negativt med henne just nu är att hon har stannat några få gånger, både på träning och en gång på första tävlingen. De flesta fall beror det nog på mig som är lite otydlig. 

Riviera är väldigt olik att rida.. Vissa dagar är hon en dröm och andra inte. Tror att hon börjar komma in i en trotsålder. Equiterapeuten hittade även en liten låsning i ryggen på henne så nu kanske hon är mer arbetsvillig. 

Jag har även börjat rid mer på Ragnar och tanken är att han nu ska kvalas till ungponny championat, men det är inte bestämt om det blir i hoppning eller dressyr då han går bra i båda. Han är väldigt rolig att rida då han är lättlärd och possitiv, kanske lite vrång ibland men det r ju trots allt en ponny ;)

 

Vad har hänt mer då? 

Jo, jag har varit på dansbandskryssning på Vikingline Cinderella och har bokat en ny kryssning den 8/4, Elisa's spelade sist och spelar även nästa gång :D

Nu ska jag fortsätta att ta det lungt, kolla på one three hill och mysa med min lata tax. 

   

Ovido - Quiz & Flashcards