Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Snart drar det igång igen..

Av Emelie - 7 januari 2015 17:52

Imorgon börjar skolan igen, o det känns sådär.. 

Det ska bli väldigt skönt med rutiner igen och lägga sig i tid. MEN, hur ska jag hinna allt? 

Jag är väldigt högra krav på mig själv och vill inte göra saker halvklara. Skolan och bussar hänger inte riktigt ihop när man bor på landet. Antingen är jag i skolan väldigt tidigt eller så kommer jag för sent..  Som onsdagar och fredagar tex, när jag har specialidrott på förmiddagen. Då börjar jag 12.30, och det senaste bussem jag kan ta för att hinna kommer ca 9.20, jag är i stan i skolan 10.10, vilket blir väldigt långdraget. 

Jag vill denna termin satsa lite till på skolan, är lite trött på att få C, på de flesta arbeten, och det spelar ingen roll om jag pluggar till vissa prov eller, ej, får samma betyg. 


När jag var på kursen för Lotta blev jag så sjukt taggad på detta år, med hästarna. Jag vill träna så mycket som möjligt och satsa fullt ut. Och som ni vet, tar hästar ganska lång tid. 


Något jag har saknat enormt mycket under hösten är kyrkan, jag var i princip i kyrkan varje dag förra hösten och våren. Jag var där mån, tis, tors,fre och ibland söndag. Nu hinner jag knappt dit en dag i veckan. Men jag måste dit! Där finns alla människor som ger mig så otroligt mycket possitiv energi, jag är så glad där och kan verkligen vara mig själv. Det är ju inte att vara i kyrkan som är själva grejjen, utan det är de som jobbar där, de är helt fantastiska!! När jag inte riktigt var på topp under högstadiet, fanns de alltid där, vilket jag är obeskrivligt tacksam för! 


Det finns även andra saker som jag vet att jag mår bra av, tex en fantastisk lärare jag hade på Vargbroskolan, som jag har kontakt med fortfarande, även fast det inte är så ofta så har vi kontakt och jag vet att hon finns där när jag behöver henne. 

Hon fanns alltid på skolan och jag fann en trygghet. Jag vet inte hur hon gjorde/gör men hon får mig alltid att tänka på rätt saker, vara glad, köra mitt eget race och vara den jag är för att det finns redan så många kopior. 


När jag nu sitter och skriver detta inser jag hur mycket jag saknar mitt liv, jag hade innan jag började gymnasiet. 


Jag har många gånger funderat på hur jag ska hinna med allt detta.. 

Hästarna måste verkligen få den tid de behöver, och ju mer tid jag lägger ner, desto bättre kommer det att bli! 

Jag kommer att vara i kyrkan mist en dag i veckan, ska sjunga och träffa alla, och har jag samtidigt mycket plugg så får jag i värsta fall plugga i kyrkan. Jag ska ta alla tillfällen på håltimmar och när jag väntar på att jag ska börja/bussen till att plugga, inte bara sitta. 


Jag ska göra allt för att jag ska må bra, även om jag egentligen inte hinner.. 

Allt går om man vill och försöker!      

man lever bara en gång, ta vara på livet och gör det bästa av situationen - 

 
 
Ingen bild

Klara

7 januari 2015 18:44

Fin blogg! Fortsätt så, kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Ovido - Quiz & Flashcards