Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Emelie - 6 januari 2015 21:26

Blev lite sen ut i stallet idag, men jag och mamma tog ut hästarna först, sen fixade jag mina boxar.
Plockade fram 4 hinder och hoppade Riviera.
Jag började passet med att rida lite lätt. Hon fick en kort skrittpaus, innan jag började jobba henne. Jag red mycket på en åtta och flyttade undan henne åt båda håll. Gjorde samma sak i galloppen och la även in travövergångar. Hon kändes toppen!
Började travhoppa på ett räcke, över medelinjen, och bytte varv efter varje språng. Även här kändes hos fin. Sen fick hon en skrittpaus igen. Hoppade sen på serpentin och ville få henne ställd åt rätt håll och landa i rätt galopp. Det gick super till en början men när hon inte visste vad jag ville att hon skulle göra, men hon blev bara mer och mer trotsig ju mer hon förtod övningen. Tillslut orkade jag inte brÅka mer med henne så jag bytte övning. Hoppade då istället två hinder i u-sväng med kortare väg vilket gick bra :)
Ska göra lite andra övningar imorgon men ska prova ett annat bett, och se om hon blir bättre.

Red även Bergarolf, som vilat i två dagar. Han åker hem på lördag så nu måste jag ligga i. Fast jag tycker ändå att det har hänt mycket på 2,5 vecka!
Han var lite trotsig först idag då han tyckte att han kunde göra som han själv ville men var väldigt fin i slutet. Galloppen börjar även sitta bra nu. Nu går det inte i 280 längre ;)

Pärlan från igår <3

Av Emelie - 6 januari 2015 13:24

Igår när jag kom hem från Kumla, red jag en fin Riviera!
Efter det fick jag min efterlängtade julklapp från mormor, nämligen Sonja Aldéns konsert i Bjurtjärns kyrka :D
Jag har väldigt länge tyckt att Sonja är fantastisk duktig och har själv sjungit några av hennes sånger i kyrkan tex för att du finns, du är allt, ljuset, kärlekens lov, mm. På allhelgona förra året sjöng jag i den stora sorgens famn. Min kusin Sandra sjöng i din himmel på våran gammelfarmors begravning, när Sonja sjöng den igår kom mina krokodiltårar..
De låtar som Sonja sjunger gillar jag nog mest att sjunga då jag oftast kan ha samma tonart på dem :)
Kvällen igår var magisk, hon sjöng så otroligt fint och levde sig in i varje sång. Hon pratade även mellan alla sånger och bjöd på sig själv!
5 av 5 stjärnor på den, så magiskt <3

Jag satt väldigt bra där, längst fram :)

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards