Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Emelie - 5 januari 2015 19:58

Idag har Blizzie varit en ängel, stundtals iallafall..
Lastade ur en ovanligt lugn häst, det var lätt att göra iordning henne idag utan att hon gick runt. När jag red fram själv började hon att gå emot skänkeln framåt, men det gick att flytta henne.
Hon var fin och avslappnad i trav och galopp, så som igår.
När vi började träningen var hon fin i traven, flyttade fint åt båda håll.
När vi började gallopera blev hon studsig och sur, hon sparkade mot en annan häst, då insåg jag att hon hade en "sur" dag eftersom hon inte gjort så på länge.
När vi började hoppa var hon sååå fin!! En väldigt lugn och samarbetsvillig dam.

Vi travade över bommar och travhoppade till en början vilket gick bra. Fortsatte med små hinder med bom bakom, och Blizzie var fortfarande lika lugn. Sista banan vi gjorde var hon super, det var inga alls problem att hoppa ett hinder och bryta av till trav, för att sedan trava bommar. Jag är så otroligt nöjd med Blizzie denna helg!

Nu ska jag träna på att ha en kortare tygel och mer markarbete.
Lägga upp en plan för 2015 med mål och tävlingar, mm
Jag är så glad att jag har möjligheten att träna för en tränare som Lotta, hon är så himla duktig och har lärt mig massor.
Tack mamma för att du kör och betalar, du är bäst!

Film kommer antagligen, förhoppningsvis ikväll ??

Av Emelie - 5 januari 2015 08:06

Godmorgon!
Jag var väldigt trött imorse när klockan ringde halv sju. Jag har haft det lite för lyxigt under lovet med sovmorgon. Men nu börjar snart allvaret igen o då är det bara att gå upp.

Mamma och jag gick ut vid sju och släppte ut hästarna. Borstade av Blizzie och hon känns väldigt taggad men trött. Hoppas att hon är lika fin och lugn Idag :)

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards